ב"ה מוצאי ש"ק, כ"א אלול תשע"ט | 21.09.19
הרב אליעזרי על רקע האירועים ביום ראשון
הרב אליעזרי על רקע האירועים ביום ראשון
הגיע הזמן להפסיק לשתוק!

לא רק אנ"ש בקראון-הייטס, כולנו אשמים בזה! שתיקתנו ואדישותנו גרמו למצב להדרדר • הרב דוד אליעזרי, במאמר נטול-כפפות • עלה במחשבה


רגע של תהילה וגאווה הפך לחרפה ועצב ביום ראשון בלילה. למעלה משלוש-וחצי אלף שלוחים ואורחים חגגו את הבנקעט שחתם את "כינוס השלוחים" עם גאווה ומחויבות להתמסרות לרבי. הרב משה קוטלרסקי הזכיר את הכינוס הראשון בו נעמד הרב שלום פוזנר וביקש שכל אחד יציג את עצמו – מעמד שהפך מאוחר יותר ל"רול-קול" המפורסם. לשלוחים וותיקים כמוני שעקבו וליוו מקרוב את התפתחות הכינוס מקבוצה קטנה למגדל כח היה זה רגע של נחת חסידי.

אותו רגע של שמחה התנפץ לאחר-מכן על-ידי קבוצה שהפכו את האלימות והטרור לסמלם. כאשר שלוחים רבים חזרו ל-770 על-מנת להתוועד החלה קבוצה מבוגרי חח"ל בצפת להפריע להתוועדות. השלוחים התעלמו מהם, אך בסוף התקיפו הבחורים הללו את אלו שמשרתים עשרות שנים כשלוחי הרבי. הם היכו באגרופים, השליכו ספסלים וסידורים ואף שברו את רגלו של בעל מסירות-נפש שיצא רק לאחרונה לארץ הנידחת וייטנאם בכדי להפיץ יהדות.

האמת מוכרחת להשאל: האם יש כיום מישהו מאיתנו שגאה ב-770, או שאנחנו מרגישים דחייה כשנכנסים ורואים איך שהטירוף נעשה דומיננטי. האם אנו מזמינים את המקורבים שלנו לבקר ב-770 או שאנו חוששים שגם הם לא ירגישו טוב ויאבדו את הרספקט לליובאוויטש? לפני חודשים ביקרו רופא ובנו מקהילתנו ב-770, ובחורים מהקבוצה המופרעת ניגשו לשוחח עמם.. כשחזרו הם שאלו אותי בפליאה: "האם ליובאוויטש השתגעה?".

בשבת האחרונה שוחחתי ב-770 עם חסידים תושבי שכונת 'קראון-הייטס' והם הודו בפני שמאוד מפריע להם מה שקורה מה שקורה בבית-המדרש של הרבי. טענתי באוזניהם: "תעשו משהו! הלא אתם גרים פה!" והם השיבו בשפה רפה: "תשמע, אנחנו עובדים קשה כל היום, וכאשר חוזרים הבייתה אנו רוצים כמה דקות איכות עם המשפחה ולפתוח ספר. אנחנו לא אוהבים מה שנעשה, אבל מה כבר אנחנו יכולים לעשות?".

ידידי: הגמרא אומרת ש"שתיקה כהודאה דמי". אלו לא רק אנ"ש בקראון-הייטס, אלא כולנו אשמים בזה! שתיקתנו ואדישותנו גרמו למצב להדרדר כך! אנחנו הנחנו להם לעוות חסידות ולסלף כל מה שיקר וקדוש לרבי! חלף שבוע שהורס את ליובאוויטש. כולנו: אנ"ש, שלוחים ורבנים יושבים בצד לנוכח קבוצה קטנה של בחורים משתמשים באלימות לכפות את סדר היום הקיצוני שלהם על כל הקהילה.

בליובאוויטש מקבלים כל יהודי. אולי אפשר ללמד זכות על אי-העשייה שלנו שהיא תוצאה של 'אהבת-ישראל' שלנו. אחי ורעי, עלינו לשאול את עצמנו: מתי מגיע הזמן שהדבר הזה מרכסם את היסודות של הקהילה שלנו? גם אם זה בגלל סובלנות שלנו או שאנו אדישים או חוששים מאלימות – הרי פטרנו מעצמנו את האחריות הבסיסית שלנו כחסידים!

יש כאלו שמפטירים: "מה אפשר לעשות?". אחרים ממעיטים במגרעת הזו בטענה שמדובר ב"קבוצה קטנה. לא כדאי לעשות מזה עסק". אופטימיים יותר מנבאים: "אל תדאג: הזמן יעשה את שלו והתופעה תעלם". רבותי: הבה נישיר מבט לאמת: לא נתעלם! הלקח הנלמד מאירועי יום ראשון בלילה היא שהקבוצה הזו סבורה שהם ה"בעלי-בתים" על 770. הם מתנהגים בחוצפה לכל אחד, בין אם מדובר ברבנים או שלוחים מבוגרים או אנ"ש. הם עושים ככל העולה על רוחם.

עלינו להכות על חטא ולומר: אשמנו! אנחנו אשמנו, אנו – השלוחים, החסידים, תושבי קראון-הייטס, הרבנים, הנהלת-הישיבה, שראינו איך צומח דור פרא זה ולא עשינו דבר. אנו שנוכחנו כיצד 770 מושפל ומתבזה והזנחנו אותו: עלינו מוטלת החובה כיום להתנער ולעשות מעשה, לפעול ולתקן ולהשליט סדר בבית חיינו הקדוש – 770.

הגיע הזמן לפעול! אנו לא יכולים לשתוק יותר! בואו נהיה כנים עם עצמנו: לכולנו יש חלק בטרגדיה הזו כי ישבנו באפס מעש עד היום!

*

לא אתלה את דברי באוויר. עלינו לנקוט בצעדים אופרטיביים מידיים:

א. הגיע הזמן לכרות את העץ שממנו צומחים פירות הבאושים הללו. הקבוצה הזו היא תוצרת של הישיבה בצפת. הגיע הזמן שאנ"ש יחדלו לתמוך במתן תרומות לישיבה הזו, שהורים לא ישלחו לשם את בניהם. אסור שהמוסד הזה יהיה חלק ממערכת ליובאוויטש!

ב. הגבאים השולטים ב-770 חייבים להשליט סדר, ואם לא – להתפטר. הם אחראים לפעילות היומיומית. אם הם תומכים בפעילות כזו – אין להם תפקיד כמנהיגי הקהילה. אם הם נכשלו בשמירה על הסדר אזי הם נכשלו כמנהיגים.

ג. 'מרכז' ואגו"ח ישבו בצד כל השנים. רק לאחרונה, כשהתחולל האירוע הנורא עם לוח אבן הפינה (שהוסר עד היום...) הם הגישו תלונה משפטית שתבהיר שאגו"ח שולטת על 770 וזוהי אחריות שהרבי הטיל עליהם. החלק הראשון נפסק כבר - שהם בעלי הבתים על השטח. כעת יש להמשיך בעוצמה עם החלק הנותר. מקורבים המעודכנים בנעשה דיווחו לי שזהו דיון ברור על בעלות השטח, ובקרוב יגיע הדבר לידי פסק. כשהשלב הזה ייתום יהיה על אגו"ח ו'מרכז' לפעול בנחישות ולהשליט סדר בבית-הכנסת. אם המנהיגות תמשיך לתמוך בבחורים האלימים – יש לפטר אותם!

ד. רבני שכונת קראון-הייטס חייבים לצאת באופן ברור ומוחלט נגד האלימות הזו. הגיע הזמן שייצאו בקול אחד נגד האלימות והפגיעה בבית רבינו שבבבל.

ה. אנ"ש בקראון-הייטס מוכרחים לחדול מלשבת בצד. הם גרים בשכונה, מתפללים בה – הגיע הזמן שיפעלו, שיקימו וועדה של אנ"ש מקומיים שמטרתה – לעצור את הפגיעה ב-770.

ו. הנהלת הישיבה הפועלת ב-770 חייבת לגרש את הבחורים הללו מהישיבה, ולבטל את אשרות-הכניסה שלהם. כשיגורשו, יש להודיע למשרד לביטחון פנים (בארה"ב) שהבחורים הללו מעורבים באלימות וגורשו, ולכן הוויזות שלהם אינן תקפות יותר, וכן להודיע על כך להוריהם.

ז. השלוחים, לגיונו של מלך בכל העולם, חייבים לתמוך בכל הנ"ל ושהדבר יתבטא במעשים: להתחיל להגיע ל-770 באופן קבוע ולהתוועד למטה (בזאל הגדול). הם חייבים לתמוך באנ"ש תושבי השכונה ובמאמצי אגו"ח / מרכז ובכל מי שמוכן להתנגד לאי-המוסריות הזו.

*

בתור חסידי חב"ד-ליובאוויטש, אנו מקבלים על עצמנו להיות מנהיגים בעולם היהודי. אנחנו מרביצים תורה ודורשים מקבוצות אחרות להתנהג כדבעי, אבל נכשלים בבית ובקהילה שלנו. איך אפשר להורות לכל העולם כיצד להתנהג אם אנו סובלים את ההתנוונות הזו בתוכנו? איך אפשר לעמוד באהל הק' עם מצפון נקי כשיודעים מה מתחולל בבית-הכנסת של הרבי? איך יכולה קבוצה קטנה של בחורים אלימים שמעולם לא היו בהתוועדות, לא נכנסו ליחידות ולא יצאו לשליחות - לקבוע את הכיוון של ליובאוויטש?

הגיע הזמן שכולנו נפעל ולא נשב בצד!

ב' בכסלו תשס"ז
הגב לכתבה

תגובות
33
1. מדהים
הרב אליעזרי נגע ממש בכל הנקודות הרלוונטיות לתיקון וביעור הנגע.
בהחלט מאמר מוצלח, יהי רצון שייושם גם.
ב' בכסלו תשס"ז
2. כל מילה חקוקה בסלע
וכל מילה נוספת, מיותרת.
ב' בכסלו תשס"ז
3. לצערנו חלק מההורים גאים בפסולת זו...
ולחלק פשוט אין שליטה ולכן אין מה לדווח להורים, לחלק זה רק יגרום נחת ולשפויים זה יגרום עוג"נ מיותרת כי המסיון המשיחי סחב את ילדיהם (קיים דבר כזה בישיבות קטנות ובחודש החגים ועל הורים להזהר) ואין להם שום שליטה.
ב' בכסלו תשס"ז
4. מקווה שהמכתב נשלח גם לגורמים המתאימים
הגיע הזמן שאותו האיש מצפת יפסיק ירגיש דוחיי בינתיים הוא מרגיש טוב להסתובב בכפ"ח ובשמחות, ובכינוס השלוחים לארה"ק בקייץ מידי שנה מעניין שהשלוחים עדיין מזמינים אותו לשם? ולא אומרים לא שם כלום על מעשיו
ב' בכסלו תשס"ז
5. ahavat israel!!!
we should not pass this in silence but to trouw this kids out of the yashiva will only do them bad.we should work on things like that after all this is our kids!!!and they do some stupid things too.to talk about it and to work on this issues that is called adgucation and they need it.im very surpriced no one talks about he prizot we have in the nighborhood and also the drug problems we have .we have to do something!!!our kids are going in the wrong direction. we have a group of single mothers because our bahorim will not take responsiblity for their kids. we have kids addicted to drugs. i think its time to talk about it so it will not get worse. this is our kids, the kids of israel we have to do some thing.
ב' בכסלו תשס"ז
6. "חבל על הזמן"
הכותב הנכבד חושב שהישיבה בצפת היא עוד ישיבה אחת מעשרות הישיבות החב"דיות.

אבל מה לעשות וזאת הישיבה הגדולה ביותר כיום בליובאוויטש!

אז מי שמדבר על לסגור אותה, או שהוא סגי-נהור, או שאינו מבין על מה הוא מדבר.

לא זאת העצה!
ב' בכסלו תשס"ז
7. איפה האמת?
ב"ה רבותי! האם לא נמאס לכם לשקר? אני עוקב אחרי ההתפתחות משתי זוויות שונות: כאן בשטורעם ובחב"ד איפו (מותר להזכיר את השם הזה פה?...) - ורואה שתי תמונות הפוכות לחלוטין! משום מה כל אחד מנסה למשוך את הסמיכה עליו. למה לא להודות על האמת בלי צנזורה?! ללא ספק הבחורים הנ"ל עשו שטויות וגירו לא השלוחים, וכו', אך משום מה כאן לא מוזכרת מילה על כך שקרעו פרוכת מארון הקודש, והשחיתו שלט "יחי", וגם שברו וגנבו את המחשב של 770LIVE... אי אפשר להתכחש, יש תמונות שמראות הכל.

רבותי! הגיע זמן שאנ"ש יזכרו את דברי אדמו"ר הזקן באה"ק פ' לא גבי "אתם ניצבים היום וגו'", וגם סוף אגרת "קטונתי": לבלתי רום לבבם מאחיהם וכו'. איש את רעת רעהו על תחשבו בלבבכם ולא תעלה על לב לעולם כתיב, ואם תעלה יהדפנה כמחשבת עכו"ם ממש...
ב' בכסלו תשס"ז
8. מנוסח כהלכה, אבל יש להוסיף
המאמר יכול להוות מסמך רשמי של הגדרת הבעיה, ודוקא בגלל זה, ראביי אליעזרי, יש להוסיף תנאי אחד בלבד להצלחת המאבק והוא:
לא לערב בשום אופן במאבק זה - את הבעיה האידיאולוגית של האלימים, ומשתי סיבות:

1)נאבד את כל הלגיטימציה לגינוי מוחלט של פעולותיהם, כיון שהם יטענו שאנו נגד כל הקדוש והיקר וכו'. וחוץ מזה - כל אדם זכאי לחשוב מה שהוא רואה לנכון בענין המשיח (ובלבד שלא יעשה בזה שימוש לא נכון בהפצת היהדות).
2) האלימים הנ"ל הם חסרי כל אידיאולוגיה, והם אלימים גם בלי סיבה; ואם לא היה את ענין המשיח, הם היו מוצאים בעיות אחרות: רבנים, שכונה וכו'.

לסיכום: המאבק הוא נטו באנשים האלימים, ובאלו ששתיקתם המכוונת מכשירה את המעשים האלה, אבל מבלי להיגרר לויכוח (מוצדק ככל שיהיה).

אנו רוצים לגאול את 770 מאינשי דלא מעלי וזהו!

ידידך
ב' בכסלו תשס"ז
9. נקודה למחשבה
שהישיבה בצפת זה המקום הכי חי בארץ ולדוגמא שלשום היה פאבריינגען רבתי עם השלוחים הרה"ח גרשון מענדל גרליק ור' ראובן מטוסוב בהשתתפות מאות תמימים, עד 6:00 בבוקר!!
מעניין שגרשון מענדל אחרי האירועים ב770 החליט להתוועד דווקא בצפת.
ב' בכסלו תשס"ז
10. outraged
while i agree with many of your comments, I pose a question on an equally disturbing phenomenon: why are shluchim who received direct answers anng their names removed from thew shluchim database without any din torah or due process and are having shluchim put into their area to destroy the existing mosad?
Why aren't you speaking up about the terrorism being directed at shluchim?? The situation in 770 is reprehensible but so is the actions being taking against shluchim--v'ain kol v'ain oneh????Why don't you speak out about that?//There are so many fights among shluchim which is a bizoyon to the Rebbe's kovod! Where is your outrage on that????
ב' בכסלו תשס"ז
11. הסתכלות מוטעת
לתמימים שלמדו ב'ישיבת חסידי חב"ד ליובאוויטש' (שם שהוטבע ע"י הרבי, שד"א היא אחת הישיבות היחידות שהרבי לא הוריד ממנה את הנשיאות) אין בעיה ששלוחים יתוועדו ב770, ואדרבה! (כפי שניתן לראות מהעובדה שרק בר"ח כסלו המתוועד הראשי בישיבה היה שלי ראשי שלא מוגדר כמשיחיסט גדול - גרשון מענדל גרליק.
אבל, לתמימים יש בהחלט בעיה שאנשים מסוימים שבזמנו הרב מארלאו ע"ה והרבה אזדבא שליט"א הוציאו חרם כנגדם!!
ואנשים כאלה שב-ה'תשנ"ח שלחו בריונים להרביץ לרב מארלאו ע"ה (שידוע גודל התקשרותו לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו וכפי שכונה ע"י כ"ק 'אביר שבאבירים') וה'צפתים' הם אלו שהגני עליו.
לצפתים אין בעיה עם השלוחים של הרבי, אבל הצפתים בהחלט יתנגדו לכאלה שירצו להוריד שלטים שהרבי נתן את הסכמתו בעיניו הק' שיתלו.
ב' בכסלו תשס"ז
12. חבד
היתה אלימות משני הצדדים, ולא הוגן להפיל את זה על צד אחד..
אין הצדקה להשתוללות וזריקת ספרים ולכל אחד הזכות להתוועד ב770 , אבל מכאן ועד להכפשת ישיבה שלמה הדרך רחוקה..
רבים וטובים למדו שם ויצאו חסידיים , יראי שמים , משיחיסתים אבל ממש לא אלימים,
אז אנא בלי הכללות.
ב' בכסלו תשס"ז
13. הכל תלוי בנו
אם רוצים לסיים עם המטורפים האלה אפילו לסגור את ישיבת צפת לא יעזור. פשוט מאוד הצעד היעיל ביותר זה נושא הויזות. אם בחור יודע שהוא עלול לעזוב את ארצות הברית עם כל שטות שהוא עושה מהנפת דגלון עד לשבירת רגליים לשלוחים הוא יתנהג בהתאם לתנאי המקום כך שבתןך תקופה אנו אמורים לראות את 770 האמיתי ומלכנו בראשנו..אמן
ב' בכסלו תשס"ז
14. אמת ויציב אבל טועה גם...
הרב אליעזרי מה שאתה כותב הוא אמת ויציב, אבל יש בעי' עם שנים מההצעות שלך:
א) ה"גבאים" ב770 אינם גבאים לגיטימים, הם שם נגד הוראות מפורשות מהרבי שהי' נגד בחירות לגבאים ע"י תושבי השכונה.

ב) א' מחברי הבד"צ של השכונה הוא דייקא א' מה...תומכים של המחבלים מצפת!!
(וכמאמר העולם "תן לחתול לשמור על האוכל")...!
ב' בכסלו תשס"ז
15. Achdus?
A stop must be put to this.

You may ask, what about achdus?

In the broader sense, achdus applies to all Yidden. However, there is an intensified form of achdus/Ahavas Yiroel that is afforded to fellow Chasidim, “aigeneh”.

These Tzfatim are NOT “fellow Chasidim,” “Aigeneh,” etc… They are a foreign fremdeh group. We aren’t woven from the same cloth.

Placing a box at the Rebbe’s bima for tzetlach. Making a mockery of Farbrengen with the Rebbe on Shabbos , worshiping signs and slogans, singing a foreign tune as an anthem, are only a few of their many fremdeh customs.

They aren’t misguided Lubavitcher. They are a foreign group who has no connection to us, NONE! They are to us what Jews for Jushkeh R”L is to Judaism. They use our minhagim, our dress, and many things that Lubavitcher do. But, they have zero connection to us. Zay zenen fune an ander taig ge’knuten.

Ask yourself. If a group from Lakewood or Williamsburg came into 770 and caused havoc, would you embrace them with brotherly love? Would you treat them as “aigeneh”? If a group from Porat Yossef came into 770 and took over. Would you say “this is an internal thing, brider?”
ב' בכסלו תשס"ז
16. I agree
I really agree with you I don't bring my baalei batim to the 770, only if i'm sure that they know already about the problem or the are so ignorance that thte don't pay atention to wath's going on. but for sure we have to do something bout it it's not possible to continu this way, to be afraid of bringing baalei batim into our place.
ב' בכסלו תשס"ז
17. יישר כח!!! שכנעת אותי
שכנעת אותי לתרום הוראת קבע לישיבה בצפת.
ועל זה מגיע לך יישר כח
ב' בכסלו תשס"ז
18. שאלה פשוטה
איך ניתן להשכין שלום בראיה חד מימדית ובלשון שמלבה אש?
ב' בכסלו תשס"ז
19. ל11
א. תדע לך ש80 אחוז מהישיבה בצפת הם טרוריסטים והשאר גם אם לא אבל מעודדים אותם ולא מוחים
ב. איזה שלט הם הגנו בזה שזרקו את הספסלים על השלוחים הרי הם שזרקו אף אחד לא חשב להוריד אז אני מבקש לדייק בדברים במיוחד שאני הייתי שם ואתה לפי דבריך לא נראה לי שהיית שם
ב' בכסלו תשס"ז
20. מהי ההיתממות הזו?
לצערי הבלאגן שהתחולל הוא כלל לא על רקע משיחי. נקודה!

ישנם בחורים שהחליטו משעמום שהם יהיו שוטרי בי"ד ולא יתנו למסורבי בי"ד, להיכנס חופשי ל-770.

האבסורד שבדבר, שהסירוב נובע מדיון על ה"צוואה".

ב' בכסלו תשס"ז
21. אוי
איך שהכתבה הזאת גורמת לי חשק לתרום לישיבה בצפת
ג' בכסלו תשס"ז
22. לשליח היקר שכתב את המאמר
במקום לרשום רשימה ארוכה של צעדים שמהם לא יצא כנראה הרבה, אני מציע לאמץ צעד אחד וללכת איתו עד הסוף.

פשוט, להביא את ר' יודל קרינסקי ואת אברמל שם טוב להתוועדות כל שבוע שבועיים יחד עם הרבה אנ"ש שלוחים וכו'.

כשזה יהיה כל שבוע שבועיים עם שמירה וכו', אז כולם יראו מי עושה בלגן ומי מרביץ וכו'.

זה הצעד היחיד המעשי שבאמת תלוי בנו.

שליח יקר! אם תאמץ את הצעד הזה 770 יראה אחרת.
ג' בכסלו תשס"ז
23. לכותב לא איכפת עניין המשיח, הוא רק רוצה את ה-770 לעצמו.
ג' בכסלו תשס"ז
24. לכבוד א.ק המודרני
הקריאה של איש הממסד הבורגני דוד אליעזרי להפסיק לתמוך בישיבת חב"ד בצפת היא כמו בזמנו שמישהו ניסה למנוע חלוקת אוכל לתמימים... גם הוא רצה להרוס את האמונה... וכמו שאותו רב נכשל גם אליעזרי יכשל. כנראה שיש הסבר לעובדה שישיבת חב"ד בצפת היא הגדולה בעולם... וגם מובן למה אליעזרי כל כך פוחד ממנה..
ג' בכסלו תשס"ז
25. thursday
I think the other side is when Shluchim discuss their personal hate toward yechi with their bale batim. believe it or not I personally witnessed it more than once...
ג' בכסלו תשס"ז
26. כבר הגיע הזמן!
לכבוד הרב אליעזרית
כב' צודק 100% אבל כב' בא 12 שנים מאוחר. אתם הייתם צריכים להבין שעם כל הכבוד לחב"ד ופעולותיה חוץ מפלטרין של המלך, הרי סוף סוף א"א בלי לאחוז בפלטרין של המלך. ואולי היה בעיה יסודית, שאצלכם חשבתם רק מבחינת היאך מתפרש "כבוד חב"ד" מצד חיצוניות הדברים (עיתוניםת אינטרנט וכו') לכן הדגשתם כל השנים אודות בנינים מפוארים מה שכותבים עליהם בעיתונים וכיוצא, ולא התחשבתם שיש לאחוז בהפנימיות ובחיות ואור נפשינו, דהיינו: 770 והתמימים שלומדים שם, שזה סו"ס המקור הנותן ומביא החיות (הטהורה ולא המטורפת שנבעה מ"תורה חדשה" וכו') לכל פעולות השלוחים היקרים.

אבל עכשיו זה היסטוריה, עכשיו יש לכם להתמודד עוד הפעם: האם ההדגשה היא העיתונים כותבים על כמות השלוחים שבאו לכינוס השלוחים או מה שקורה בפועל בבית חיינו. ותודה על שסו"ס הבנת אתה שהגיע הזמן.

עאבל הבעיה היא שחרים שלכם עדיין לא הפנימו נקודה זו. יתירה מזו: ישנם הרבה מכם שחושבים שיש להשתדל לעשות "שלום". יתירה מזו, לא עבר שבוע ימים מהטירוף והפוגראם וכבר בתוף יומיים מהזעזוע הלך אחד מחושבי זקני החסידים ומשפיעים ושלוחים להתוועד, דווקא בהישיבה וביחד עם ראש הישיבה ששם מגדלים חיות הטורפות הללו. וא"כ היאך אתה חושב שיעזור המכתב שלך....
ג' בכסלו תשס"ז
27. להרחיב את ה'חרם תרומות'
להרחיב את חרם התרומות גם לכל בית חב"ד. המחלק 'שיחת הגאולה'
לנהל מלחמת חורמה נגד העלון הזה להוציאו מביהכ"נ בכפר חב"ד ובכל קהילות חב"ד
לזרוק מתלמודי התורה והחדרים. את המלמדים המשיחיים הקיצוניים.
ג' בכסלו תשס"ז
28. דוד
הדברים הינם נכונים ונוקבים חדלו לכם יפי נפש שכמותכם להזכירנו בדבר האחדות עם אנשים השונאים ונלחמים ברבי, במוסדותיו ובשלוחיו.
לדעתי למרבה הצער נראה כי אין הרב אליעזרי מודע למצב העדין לפרטיו.
נניח שביום ה' טבת הבעל"ט יפסוק בית המשפט ש"דידן נצח", כיצד יראה המצב אז? להוריד להם את האף – אפשרי, להעיף לצמיתות כל מרים יד – אפשר אולם האם בזאת מתבטאת האלימות?
הלא עצביהם ומירמורם ימצאו את פורקנם במעשים אחרים בכל שנה מצמיחה ישיבה זו עשרות תלמידים כאלו ורבים אחרים התומכים בהם.
באירוע זה יצא לאור עולם התנהגות נפשעת זו אבל נשאלת השאלה האם זהו מה שגורם זעזוע לכל בית חבד"י ומה בדבר האלימות הקבועה היום יומית היוצאת מבית מדרשם – קריאת חוברות לה"ק, הערות וביאורים, לקראת שבת וכיו"ב ומחיקת שמו הק' תלישת עמודים מכל הספרים האמורה לפלח לבו של כל חסיד האם נצטרך לחכות לאירוע מסוג דומה כדי להעלות נושא זה לכותרות אולי עד שיהיו פצועים במצב קשה יתעורר השטח ואולי הם עוד יכניסו כלב לאהל! (סליחה על הביטוי) ורק אז יתעוררו קהל יפי הנפש.
במחילת כבודכם אינכם נמצאים בשטח והאלימות מצדם גוברת על הכל הם עובדים בשיטות מסיונריות שלא מביישות שום אירגון מסיונרי ותיק הם יודעים איפה ללחוץ למי לתת קצת בימה על מנת שימנה על דגלם וכו' ואת זה אינכם יודעים שאל לבחורים ב–770 המכירים טוב את השטח.

ב. מקובל שבאם רוצים להתגבר על המחלה יש לעוקרה מהשורש תחילה וידיעת המחלה הינה חצי תרופה ושאלתי היא פשוטה ומה עם הממסד היקר שלהם הרוכב על גויותיהם של האומללים האם הם יעברו על זה בשקט מדוע שלא יפתחו השלוחים במלחמה כללית כלפי בעלי האינטרסים המוליכים אותם שלל כל אחד ומירורו בידו א' חפצו בבימה להגיגיו שני בשלטון שלישי קנאתו בשלוחים ומירורו בחוסר עשייתו ובעליונתם עליו הם הגורמים לו לבוא במלחמה נגד הרבי, המוסדות והשלוחים.
מיני קנאים אלו יכולים להמנות בשמות יענקל'ה חזן ששולח מברזיל ומהספריה, השפריצעים ושק השקצים שעל גביהם, מענדי הענדל שתאוותו לשלטון אינה יודעת גבולות ולהזכירכם הוא פתח עיתון חדש, כינוס חדש, קופת רבינו חדשה, שחיטה חדשה, בד"ץ חדש, חדר חדש, בי"ס לבנות חדש ואף ישיבה גדולה חדשה ועוד היד נטויה. בשיתוף עם עוד פוליטקאים ואינטרסנטים שהמשותף ביניהם הוא קנאה, שנאה ותאוות שלטון האם הם לא ראויים לטיפול גורף כגון מי שמפרסם על עצמו בבית משיחם יוחרם ע"י כולם הלא הם הגרועים שבאומות אנשים שאינם מאמינים בכלום ומוכנים בשל אינטרסים צרים להחריב כפשוטו את ליובאוויטש אין לך אדם אחד שנלחם בשלוחים בכל מקום בעולם ולא זוכה לסיקור קבוע מצידם והדברים ניתנים לבירור – קארליבך, שעי'ה כהן, מוטי ענתי, יואל ימיני ועוד רבים אפילו אם אותו אדם מתעניין במשיח כמזג האויר דאשתקד. נגדם ראוי לפתוח במלחמה רצינית.

ויהי רצון שלא נזדקק לכל הנ"ל ותיכף ומיד ממש נזכה לגאולה האמיתית והשלימה

ג' בכסלו תשס"ז
29. איפה האמת???!!! (בתמיהה)
סליחה, אבל כנראה אתה מקבל סיפור מכל כותב הטוען שצידו נכון!

דע לך (אני ראיתי זאת בעיני) - 1) לאחר שהם התחילו לצעוק, להכות ולבלגן להפוך שולחנות אחד על השני, קמו כמה בחורים על זעמם שנוצר ע"י כמה טררוריסטים ותלשו השלט. תאמין לי - לבחורים האלה לא היה שום פרובוקציה להוריד השלט אבל אם מישהו מגיע לך ונותן סטירות והופך אותך, אני בטוח שגם אתה תהיה במצב לא פחות מזועם! סתם לפתוח את הפה ולצפצף כאילו "אתה יודע צד שני של הסיפור"... בושה! עדיף שתשב בשקט. 2) השלט מעל הארון נתלש ע"י בחור משלהם מחשש שגם יותלש! 3) מערכת 770LIVE נלקח ע"י אחד מה"שומרים" שקיבל כמה תותחים בפנים. ומה תעשה אתה באותו מצב????????
שב בשקט ותנסה לעבוד בקירוב לבבות במקום ההיפך.
ה' בכסלו תשס"ז
30. Rebbe
I won't get into the details of the problems in Lubavitch I just want to bring 2 points:
1. We all know the Rebbes directive to the situation of Lubavitch after 3 Tamuz in the fameous sicha of Moitzoei Shaboss Parshas Trumah. I think that the tzore started when prominent people in Lubavitch like shluchim and Merkoz refused to listen to the clear directive to go to a bais din. When young bochrim see that shluchim do not follow the Rebbes directives and do as they wish and do not respect Rabbonim or yidn that have a tayne on them and refuse to go to Din Toires etc. creates the biggest hefkeirus and everybody does what they want. 2. Same with the siches of the Rebbe that people ignore especially the ones that speak about Moshiach . WE see that shluchim are affraid of doing what the Rebbe told us to do to bring the geule. Especially they ignore the siche where the Rebbe clearly tells the shluchim that the avoidas habirurim is done and now we must do things for the hisgalus of moshiach.
ה' בכסלו תשס"ז
31. אילו
אילו מספר "משיחיסטים" היו באים לאחת השבתות לאוהל ומנסים להתועד ולשיר יחי האם היו נשארים בריאים ושלמים?
מי תלש לזלמן ליברוב לפני כמהשנים את הזקן בהתוועדות ב770?
לא שאני מצדיק ח"ו פעולות שלהם אבל לא לטמון את הראש באדמה?
ה' בכסלו תשס"ז
32. איזה תסרוקת יפה
אני רוצה את אליעזרי כחתן \
ה' בכסלו תשס"ז
33. לדוד (תגובה 28
לדוד (תגובה 28) נכונות דבריך זועקת הלוואי ישכילו השלוחים היקרים ואנ"ש להבין את הענין על בוריו. בדבריך השכלת לנתח את הדברים היטב ותן לחכם ויחכם עוד, ויה"ר שעוד תיכף לכל התהליך נזכה כבר להתגלות נאו!
ה' בכסלו תשס"ז