ב"ה מוצאי ש"ק, כ"א אלול תשע"ט | 21.09.19
הרב הלפרין על רקע הפרסום בידיעות אחרונות
הרב הלפרין על רקע הפרסום בידיעות אחרונות צילום: אילוסטרציה
לפני ג' תמוז הם לא היו מעיזים

כאשר נחצים כל הגבולות וחב"ד הופכת למרמס אי אפשר לחשות • הרב אהרן דב הלפרין במתקפה יוצאת דופן נגד פרסום "חוברת האיומים"


מאת הרב אהרן דב הלפרין

כאשר נחצים כבר כל הגבולות וחב"ד הופכת למרמס; כאשר עומדים להרוס במחי יד ובחוסר אחריות משווע את מה שהרבי בנה ויצק ופעל במשך עשרות שנים; כאשר מזיקים, בגדול, למשימה של הכנת העם לקבלת פני משיח; כאשר שלוחים מרחבי תבל וגם מהארץ זועקים על חילול נורא של שם חב"ד – אי אפשר לחשות.

בזמן הגלות אין לנו דרך לאכוף על שום יהודי לשמור תורה ומצוות ואין לנו דרך חוקית להכריח אף חסיד לציית להוראות הרבי. מה שאנו כן יכולים – וממילא מחויבים – הוא להכריז בקול גדול: זה לא חב"ד. הדרך הזו מנוגדת והפוכה לחלוטין מדרכו של הרבי.

יש קבוצות לא קטנות בציבור החרדי, כמו נטורי-קרתא וחסידי סאטמר, שהמשימה החשובה ביותר בעיניהם היא להוקיע את המדינה הציונית, להתבדל מה'רשעים', ולמחות באמצעים החריפים ביותר נגד 'שלטון הרשע של הכופרים', כולל קללות ואיומים והפגנות בעולם נגד ישראל. השאלה האם מעשיהם יועילו או יזיקו, האם יקרבו או ירחקו את רוב היהודים, ממש לא מעניינת אותם. תפקידם העיקרי, על-פי דרכם, הוא להשמיע ולהכריז את מחאתם בכל דרך שהיא, חריפה וקיצונית ככל שיותר, גם אם הדרך תרחק יהודים, ואף תהפוך אותם ל'מוקצה מחמת מיאוס' בעיני רוב הציבור.

איש אינו בא לשפוט אותם ולחלק להם ציונים. אפשר להסכים ואפילו להעריץ את הדרך הזו, ומותר כמובן לשלול אותה ולסלוד ממנה לחלוטין. רק דבר אחד, לכל הדעות, אי-אפשר: אי-אפשר לטעון שהם חסידי חב"ד ומורה דרכם הוא הרבי.

הרי ברור לכולנו במאת האחוזים, בלי שום ספק וספק-ספקא, כי בזמן החרבת ימית וגירוש היהודים משם – כשהרבי זעק והתריע כי זה מהווה סכנת פיקוח נפש למיליוני יהודים – לא עלה בדעתו של שום חסיד להוציא חוברת מאיימת, בשם חב"ד, עם תמונה של הרבי (!) ולרדוף את הקצינים והחיילים שפינו וגרשו את יהודי ימית, תוך כדי פרסום תמונותיהם ובקשה מהציבור לזהות אותם כדי שיקבלו את ענשם בעמוד הקלון.

בימים ההם של פינוי ימית, כשהרבי היה אתנו בגשמיות, בגלוי – שום חסיד לא העז להעלות בדעתו להוציא חוברת כזו. לא מפני שהיה קשה להשיג דפוס באותם ימים, אלא משום שכל החכמולוגים – גם אם היו כאלו – ידעו שפחות מעשרים וארבע שעות אחרי שידפיסו חוברת כזאת, הם ימצאו עצמם מחוץ לחב"ד ומחוץ לדל"ת אמותיו של הרבי. משום שלכל אחד היה ברור, בוודאות מוחלטת, מה תהיה תגובתו של הרבי למעשה תעתועים קיצוני שכזה בשמו ועם תמונתו (!).

רק בדרך המלך

לא היה מתנגד חריף יותר מהרבי לנסיגה ועקירת יהודים. לא היה מי שזעק בחריפות גדולה כל-כך, כמו הרבי, בכל העניין של 'שטחים' ופיקוח-נפש. לא היה מי שהתריע, כמו הרבי, על הסכנה הגדולה למיליוני יהודים מכל פינוי ונסיגה. אך גם לא היה מי שקירב כל-כך, באהבה גדולה כל-כך, את כל חיילי וקציני צה"ל, בלי שום הבדל, אף לא קלוש, בין חיילים סתם לבין חיילים וקצינים שהשתתפו בגירוש, בפינויים ובנסיגות.

הרבי הוא היחיד שמעולם לא התפשר ולא ויתר והשמיע את עמדותיו הברורות ללא חת. אך בניגוד מוחלט לדרכם של קבוצות קנאיות שונות, דרש ותבע מחסידיו לפעול אך ורק להפצת יהדות בדרכי נועם ודרכי שלום. חב"ד, בהכוונת הרבי, התאפיינה תמיד בהסברה נעימה ולא בצרחות והכרזות בוממסטיות. בפנים נעימות ומחייכות לכל יהודי ולא בפנים מאיימות ומפחידות. הדרך הזאת, דרכו של הרבי, הביאה, כמים הפנים לפנים, אהבה רבה ואמיתית לרבי ולחב"ד מכל חלקי העם ובכך הכניסה המוני יהודים תחת כנפי השכינה וקירבה אותם לתורה ויהדות. זו הדרך של הרבי לגאולה. זו הדרך של הרבי להכין את העם כולו לקבלת פני-משיח.

במדינה דמוקרטית, זכותו של כל אחד להמציא דרכים חדשות, גם אם הן מנוגדות לדרכו של הרבי. על-פי חוקי המדינה רשאי כל חסיד לעבור מחסידות אחת לחסידות אחרת שבה מרגיש נוח יותר. אך לאיש אין רשות להשתמש בשמו הקדוש של הרבי ובשמה הקדוש של חב"ד כדי לפעול בשיטות הסוטות במאה ושמונים מעלות מדרכו של הרבי.

- קטעים מתוך המאמר המלא של הרב אהרן דב הלפרין, 'דבר העורך', המתפרסם השבוע במגזין 'כפר חב"ד' בעריכתו.

ז' באייר תשס"ז
כותב השורות, הרב אהרן דב הלפרין
כותב השורות, הרב אהרן דב הלפרין
 
הגב לכתבה

תגובות
31
1. Excellent!
This is a very powerfull esay. This must be re-printed and distributed.
ז' באייר תשס"ז
2. בדבר אחד אני חולק על רא"ד הלפרין
לגמרי מיותר לומר שהעורך הרא"ד שי' צודק בכל מלה שלו. אבל שלא כפי שמתאר יש כאן איזו אידואולגיה חדשה, או אימוץ שיטת נטורי קרתא, אין כאן אלא רצון של פרסומת אישית בלבד!
כדאי שייאמרו הדברים גם כלפי הרב ולפא גם כלפי הרב דרוקמן וגם כלפי הרב בלוי!
ז' באייר תשס"ז
3. למה לא שמו קישור לדברי הרב שילת הזהים בתוכנם?
ז' באייר תשס"ז
4. agreed, however
Rabbi Halperin,
I agree with every word you say. However, this is all your fault. You are the editor of the Rebbe's magazine the Kfar chabad. You need to stand up and not just say that this shita is not Chabad. THEY are not chabd. These are the same people who are mevayesh the Rebbe by putting posters. Making a chilul Lubavitch by screaming that he is alive. etc etc. vein kan mokom leharich.

You, who has a voice must denounce this. Of course with the heskem of the Rabbonim.

This "Miflaga" of the "Tfatism" ideology will not stop until it is totally denounced by Chabad. Chabd needs to get up and say that oso ish from kiryat gat, bat yam etc etc IS NOT CHABAD!!
ז' באייר תשס"ז
5. הרב הלפרין צודק
הגיע הזמן שמישהו ישים את הדברים על השולחן, וטוב שזה משולחנו של העורך לכל הציבור החב"די.. רוח זרה מחלחלת לחב"ד של תוקפנות ובוטות ומישהו צריך לעצור את זה.
ז' באייר תשס"ז
6. מאמר יפה
הייתי אומר שהשיקול היחידי שעמד פעם מול העיניים - קירוב יהודים, התחלף למרבה דאבוננו בצורך ההרסני בהפיכת המסרים לבוטים ואגרסיביים. ביחצנות, פסגת האידאות הייתה לאורך כל השנים אהבת ישראל, גם אם נאלצנו לחרוק שן מול מעשים כואבים מאוד. ההתנתקות, הטרגדיה הדמיונית שקרתה לדאבון עיניהם הפקוחות מתדהמה של אוהבי הארץ שכה סרבו להאמין שתתרחש, גרמה להם להתנגד בכל דרך להתכנסות הבאה בתור, ומכאן אובדן השליטה על האמצעים והדרך והרמיסה של כל הרציונאליות.

הרב הלפרין הגדיר נכוחה את המצב. ישר כח!
ז' באייר תשס"ז
7. פלא על הרב הלפרין
כב' הרב א"ד הלפרין

קראנו את דבריך בשטורעם פשוט "שפתיים ישק".

מעניין. חיילים שגרמו לסבל של כל כך הרבה משפחות שגרות בקארוונים ללא עבודה, ללא תנאים, הנוער שלהם נופל בחלקו בסמים, מקרים קשים של שלום בית, מחלות פיזיות ונפשיות (אתה מוכן להתחלף אותם?), כאן יש לעורר באהבת ישראל?
ז' באייר תשס"ז
8. ר' א.ד. הלפרין סותר את עצמו
תקראו את הלינק הזה ותשפטו בעצמכם

http://www.shturem.net/index.php?section=cols&id=74&lang=hebrew
ז' באייר תשס"ז
9. ל-2
נא להוסיף לרשימה את הרב ברוד....
ז' באייר תשס"ז
10. How Many were you Mekarev
Please tell what have you done in the possetive side Since GIMEL Tamuz you have not been Mekareiv one person to Lubavitch, all you do is wirte about the Negativ!!! is this the REBBES will
ח' באייר תשס"ז
11. אמת ויציב
דברי הרב הלפרין מכוונים כמו תמיד. יישר כח על עמדתו התקיפה מבלי להתפעל מאף א'.
ח' באייר תשס"ז
12. מאין לרב הלפרין מה היה אומר הרבי כיום?
כל ילד מבין שישנו הבדל ענק בין פשע החרבת ימית להחרבת גוש קטיף.

די אם נציין את העובדה שעובר להחרבת גוש קטיף עלה החמאס, ותיכף לזה החלו ההפצצות בדרום, משא"כ בימית.

גירוש ימית היה פשע, אבל גירוש קטיף היה פשע שבעתיים.

ויש עוד הבדלים, ואכמ"ל.
ח' באייר תשס"ז
13. תגובה למס' 4 שכתב באנגלית
מעניין שהמגיב האלמוני לא מוכן למחול ל"צפתים", אבל הוא מגלה אהבת ישראל נדירה כלפי קלגסי היס"ם שהרסו בתים ומשפחות בגוש קטיף.

זה מה שנקרא מוסר ואהבת ישראל סלקטיביים.

ח' באייר תשס"ז
14. to # 8
im sorry but im not sure you know what a tzfati is and how much damage he causes.
you 're right that there shoud'nt be any HATE, but there should be ABSOLUTELY NO TOLERANCE and that is something that unfortunately isnt happening and ahron dov has the means to bring it one step further to reality. (btw, i hope you dont blame the lubavitcher who DO hate the tzfatis, its very, very hard to work on yourself on this prat, its EXACTLY like somebody dresses up like youre family and does ireversible damage and much worse).
ח' באייר תשס"ז
15. kfar chabad
if this is coming out in the kfar chabad magazine then i ask shturem to please post it scanned from the magazine not retyped, its much better, enjoyable and proffessional.

thank you.
ח' באייר תשס"ז
16. מהצד השני אהבת ישראל נהפכה לחנפנות
כידוע הרבי לא היה מעונין ליחדות לקבל מספר אנשים שהיו אחראים למעשים אפי' פחות נוראים
והרב שמואל הלפרין מאיגוד הצאצאים לא הזמין את ח"כ בורג לכינוסים בידיעת הרבי
ח' באייר תשס"ז
17. צודק! אבל יש חלק השני של המטבע
ר' דוב

אמנם נכון מאוד שדרך נטורי קרתא היא לא דרך של חב"ד, ואין להזיז מדרך המלך שלימדנו והדריכנו ולימד אותנו לא להשתמש בדרכים (שהגם שיש מקום בקדושה וכמו שכתב כת"ר בארוכה, מ"מ ) שיאנם דרכם של חב"ד שלימדנו רבינו,

מ"מ כדאי להדגיש שהרבה ממה שקורה במו עינינו בהרבה והרבה דברים במחנינו היא גם היא סטייה בוטה מדרך המלך:

והרי רבינו לימדונו יסוד עבודתינו: "ומקרבן לתורה" שיש לקרב כולם לתורה הקדושה, והרי רואים לדאבונינו בכמה וכמה וכמה שטחים (ורבים הם וא"אט לפורטם) שדרך הרבים היא סטיה מזה, מקרבין יותר יותר התורה לאחרים וגם לעצמם!

צריך להיות הדרכה ברורה מאלה שכן חושבים שהם שופר של חב"ד להסביר לנוער בכמה וכמה שטחים ועניינים שאין השקפתינו והנהגתינו מתאימה עם הדרך שאינה מתאימה לרבינו או בסגנון של רבינו: אם היינו יודעים שהרבי בא לבהמ"ד ורואה אותנו האם היינו מתנהגים באופן כזה או אחרת....?
צריך להיות ביחד עם הדרכה ברורה לאהבת ישראל שאין מקום להשקפות שבאו ממחנות זרים...בתחומי הצניעות...בתחומי קירוב אחרים באופנים שאינם מותרים על פי ההלכה...בתחומים שלא לוותר על עקרונות של תורתינו ודרכינו בשביל נזיד עדשים ואפ'י אם הנזיד נראית שהיא פרסום הארגון וכו' הרי מוכרח להיות "אף שעל" להיצה"ר ופמליא דיליה.
ח' באייר תשס"ז
18. מגיב
הרב הלפרין, דברים כדורבנות.
אל יבוש מפני המלעיגים והמגיבים (שי גפן?).
הצגת פה את גישת ושיטת חב"ד המקורית והאותנטית.
בשביל זה יש את כפר חב"ד, בדיוק למלחמות האלה, ויישר חיילך.
ח' באייר תשס"ז
19. הבדל בין ימית לקטיף - אך הפוך. תגובה ל-12

אתה כותב: "מאין לרב הלפרין מה היה אומר הרבי כיום"?

זו בדיוק הבעיה: אנחנו יודעים בטוח מה הרבי עשה אז ומה הוא בשום אופן לא הרשה לעשות. זה ברי. וודאי. האם היום פתאום היה משנה את דעתו? במקרה הטוב זה רק 'שמא' 'ספק'. אז מי החסיד שמעז לעשות בחוצפה נגד הקו של הרבי רק בגלל ההנחה ש"אולי" היום הרבי היה אומר אחרת?!

ולעניין השני. אתה כותב: "כל ילד מבין שישנו הבדל ענק בין פשע החרבת ימית להחרבת גוש קטיף". מצטער, אני לא ילד, ואני אכן מבין את ההבדל הענק, אבל בדיוק לכיוון השני: בפינוי ימית הרבי זעק וראה את זה כאסון כל האסונות. הוא הזהיר שזה פיקוח נפש למליוני יהודים (אז אתה קובע שהרבי לא צדק ורק פינוי קטיף זה פיקוח נפש?!) יתירה מזו: הרבי זעק שפינוי ימית יהיה פתח לכל האסונות והנסיגות הבאות ומשם תהיה הארץ פתוחה לפניהם. כפי שאכן קרה בפועל. כל הנרצחים והקרבנות הי"ד הם כתוצאה מפינוי ימית שהוביל לאוסלו ולפינוי קטיף.
ההבדל הוא בכך שפינוי ימית היה כשהרבי היה אתנו ולכן הוולפואים למיניהם לא העזו להשתולל ולהתפרסם נגד דעת הרבי, אך היום כשלית דין ולית דיין, אפשר לצפצף ולעשות נגד הרבי ועוד לעשות מזה פרסום וכסף.

ח' באייר תשס"ז
20. אשמתינו
אני מסכים עם דבריו של אלפרין
אבל לדעתי המחנה המתון במבד אשמה בזה מכיון שאנחנו לא מוחים מספיק
בצורה תקיפה ומתונה נוצרת הרגשה שהממסד החבדי לא אכפת לו מספיק מעיניין שלימות הארץ מה שנותן מקום לקיצונים להבטאות
אותו דבר עם עניין משיח ...
אסור לתת ענינים כל כך חשובים בידיים של קיצונים
ח' באייר תשס"ז
21. גירוש קטיף לא דומה לימית
ועכ"פ בגלל שהרב א"ד הלפרין לא חושב כך, עדיין, עם כל הכבוד, לא מוציאים אנשים מחב"ד...
גם משפט כזה, להוציא אנשים מחב"ד, את זה לא היו כותבים לפני ג' תמוז...)

ח' באייר תשס"ז
22. יש תגובה מסודרת מהרב דרוקמן
הרב דרוקמן איננו משיחיסט (וכפי שאני זוכר אף התבטא בחריפות נגד הסגנון הזה), ואעפ"כ הוא חושב אחרת.

קיראו את הסיפא של הלינק הבא:

http://www.shturem.net/index.php?section=cols&id=588&lang=hebrew

ח' באייר תשס"ז
23. תגובה ל 19
אתה כותב כמו משיחיסט שמנותק מן המציאות.

אבל עינינו רואות ואוזנינו שומעות שיום יום נופלות פצצות בדרום כתוצאה מהחרבת גוש קטיף,

וממילא, האם יש ספק מה חמור יותר ימית או קטיף?

ח' באייר תשס"ז
24. נא להירגע לרגע
רבותי היקרים, נא להירגע לרגע.

יש כאן ב' דינים:

א. האם לכתחילה להוציא דברים כאלה בשם הרבי,

ב האם לאחר שהוציאו להכריז קהל עם ועולם "זה לא הרבי".

=======================================

ועתה, יש לדון האם, מטעמים טקטיים, היה ראוי לעשות את "דין א'"

אבל לאחר שזה כבר יצא - לעשות את "דין ב'"
- זהו חילול ה' (כן, במפורש, חילול שם הרבי - כאילו רח"ל לא איכפת לו מהטרגדיה) וגרימת צער נורא למפונים.

ח' באייר תשס"ז
25. לפני ג' תמוז הלפרין כתב יותר חריף מוולפא

 

 

ח' באייר תשס"ז
26. תזכורת קטנה להרב הלפרין שי'
יש לציין כי בעיתון כפר חב"ד, גילייון 587, מכ"ג אלול תשנ"ג -
מתאר הרב א.ד. הלפרין את הרב וולפא כ"שופר של הרבי בענייני שלימות הארץ". באותו גיליון בכותרת משנה לראיון עם אריאל שרון, משווים את ראש הממשלה יצחק רבין למרשל פטן ראש ממשלת וישי שהוצא להורג כמשתף פעולה עם הנאצים!
ח' באייר תשס"ז
27. where were they when everyone was thrown out of Gush Katif? Where was Halperin?
i heard that the rebbe said if the Nituray Karta wouldn't make these maachoos then we would have to do it
ח' באייר תשס"ז
28. בעיה בהבנת הנקרא
לכמה מהמגיבים יש כנראה בעיה בהבנת הנקרא לכן צריך להבהיר:

א. ברור שהרבי מחה בשיא החריפות נגד הממשלות שעושות נסיגות ופינויים ולכן ברור שהעתון כפר חב"ד מחה תמיד עד היום בשיא החריפות נגד ההתנתקות וכיו"ב.

ב. באותה מידה ברור כשמש שהרבי היה בכל כוחו נגד המעשה המופקר של הוצאת חוברת בשמו המאיימת ורודפת את החיילים והשוטרים כדי להעמידם לעמוד הקלון.

ג. ההבדל בין שמים וארץ בין שני הדברים הללו - זה בדיוק ההבדל בין מחאות של נטורי קרתא וסטמר לבין הבעת מחאה של חב"ד.

ד. ההבדל בין שני הדברים הללו זה בדיוק - אבל ממש בדיוק - ההבדל בין ג' תמוז לאחרי ג' תמוז. בין אלו שהחליטו שאחרי ג' תמוז הכל הפקר (למרות שאומרים, בצביעות, שליט"א) לבין אלו שמאמינים ברבי היום ממש כמו ג' תמוז ('למרות' שאומרים זי"ע)
ח' באייר תשס"ז
29. זה לא שווה כותרת
גם הרב הלפרין לא היה משווק עיתון כזה לפני ג' תמוז
ח' באייר תשס"ז
30. לפני ג' תמוז אהרון דב הכריז יח'
ח' באייר תשס"ז
31. נהיית גם דובר הרבי?
זה שהעיתון "כפר חב"ד" הוא שופרו של חב"ד או של הרבי זה דבר ששמעתי, אבל שזה הנהלת החשבונות של הרבי אבסולוט לא.
אתה רואה במפורש את ההורואות המפורשות של הרבי לגבי החזרת שטחים, אבל מה לעשות כמו במבצע תפילין היו כאלה שחשבו שהרבי התכוון לכך או אחרת, תפסיק לחשוב מה הרבי התכוון תצא מהאגו שלך ותצא מהבועה בה אתה נמצא. ואם לא מתאים לך. לפחות אל תדבר בשם הרבי
ח' באייר תשס"ז