ב"ה מוצאי ש"ק, כ"א אלול תשע"ט | 21.09.19
צרור החומרים שהגיעו אל שלחן המערכת בימים האחרונים
צרור החומרים שהגיעו אל שלחן המערכת בימים האחרונים
כמה שאלות למוחים הנמרצים

רגע אחרי יום ההילולא ניסיתי להרהר מעט ב"פרשת הדרינקים", להביט מהצד ולחשוב בקול רם: על מה המהומה הגדולה? בשל מה הרעש הגדול הזה?


במהלך היממה האחרונה קיבלה מערכת 'שטורעם' פניות רבות, מגולשים, דוברים ומגיבים, מדוע נמנענו להתייחס בדרך מפורשת ואקטיבית (כפי ששטורעם יודע לעשות) ל"פרשת הדרינקים על חופי ת"א" שהסעירה את חב"ד.

אכן, הנושא הלוהט אולי היה זוכה ליחס אחר אם לא היינו מצויים ממש ערב יום ההילולא. הפרשה שהחלה לבעבע ולתסוס יום לפני ג' תמוז, הגיעה לשיאה עם החשיפה המרעישה על זהות הגורמים שעומדים מאחורי הפרובוקציה, ממש ליל התקדש יום ההילולא. ממש שעה קלה "לפני שמדליקים את הנר".

לא מצאנו לנכון לפרסם זאת באתר עליו השקענו כה רבות בימי ההכנה שקדמו ליום ההילולא וביום ג' תמוז עצמו בו התעדכן 'שטורעם' באלפי תמונות, קטעי וידאו, ראיונות עם שלוחים ומשפיעים, מאמרים, דעות, סיפורים והמיטב שסיפקנו על מנת להביא את אנ"ש לאווירת היום, לעורר ולחזק. לא מצאנו לנכון להעלות את הנושא הדוחה הזה ביום קדוש כל-כך ולערוך עירבוביא לא הוגנת כלפי הרבי, גם אם מדובר בהכפשת שמו הקדוש בצורה הברוטלית ביותר, ואולי דווקא בשל כך.

במקום כלשהו גם רצינו להאמין שמדובר בבדיחה גרועה, פרובוקציה מטורפת של ילדים הזויים או גורמים חיצוניים שאינם (לפחות כלפי חוץ) מצהירים על קשר עם חב"ד. התבדינו בגדול. לצערנו הרב. כך או כך, אנו שלמים עם ההחלטה שלא לעסוק בנושא הזה ביום הקדוש.

*

רגע אחרי יום ההילולא ניסיתי להרהר מעט בנושא. להביט מהצד ולחשוב קול רם: על מה המהומה הגדולה? בשל מה הרעש הגדול הזה?

לרבנים והעסקנים שמחו בתוקף ובעוצמה רבה בוודאי יש את כל הסיבות הטובות, הצודקות והנכונות שלהם. גם לי יש כמה שאלות מציקות שאני רוצה לשתף אתכם בהם.

האם הופעתו השבועית של הגיליון 'שיחת הגאולה' מופרעת פחות או מחללת שם הרבי פחות מאשר אותו אירוע הזוי בבארים של תל אביב? האם תמונות הרבי על פחי הזבל בחוצות עיר מכאיבים פחות מאותו אירוע מטורף? האם מי שמתעלם מה'אהל' הקדוש מחלל פחות את שם הרבי מאשר אותו טיפש שמרקד לצד ערומי תל אביב בליל ג' תמוז?

היכן היו המוחים שזועקים כיום מרה? מדוע לא התריעו ומחו כאשר אותם קיצונים החלו את שורת הפעילויות ההזויות והמטורפות ממש מתחת לאף ולאט לאט קבעו עובדות בשטח? כל חלקה טובה כמעט נאכלה, וכעת נזכרו לזעוק מרה?

נדמה שדווקא המחאה הזו מעניקה, רטרואקטיבית, הכשר על כל מה שנעשה עד היום בשם אותה קיצוניות ממש. הרי עד היום לא נשמעה קול זעקה על כל אותם מעשים קיצונים. המחאה הנוכחית נדמה שיש בה רק הסתייגות מהצורה בה נעשתה הפעילות הקיצונית ולא מעצם התכנים.

*

אני רוצה לסיים בנימה אישית. בג' תמוז תשס"ז, לא היה לי היכן להתוועד. בבית הכנסת בו אני מתפלל, ממש מתחת לבית, החליטו הגבאים להביא מתוועד שידוע בדעותיו הקיצוניות והמבהילות (גם בנוגע לעניין זה של ג' תמוז וההסתלקות) להתוועד עם אנ"ש.

אני באמת לא כועס על אותם גבאים שהחליטו להביא אותו ומנעו מעשרות אנ"ש בקהילה להתוועד בג' תמוז, רק מנסה להביט רגע על עגלת המחאה הדוהרת ולשאול, האם לפני טיפול בבעיות הבוערות בחופי תל אביב, לא כדאי לנסות למנוע את השריפה המתחוללת בתוך הכרם פנימה ומאיימת לכלות כל חלקה טובה?

התבוננו היטב היטב והבינו שאין הבדל גדול בין להביא מכחיש-אהל להתוועד בג' תמוז, בין חלוקה בבית הכנסת של 'שיחת הגאולה', בין הפצה בלתי אחראית של מודעות הזויות על הרבי, לבין אותה חלוקת דרינקים מטורפת. שמו של הרבי חולל בכל אותם מקרים בדיוק באותה שיטה אכזרית, ההבדל הוא רק בדרך הביצוע.

ה' בתמוז תשס"ז
הגב לכתבה

תגובות
31
1. חכם ולענין
כל מילה פנינה ממש.

המשיכו בדרך הבגרות ואל תיגררו

כמו האתר האחר.
ה' בתמוז תשס"ז
2. יאיר בורוכוב גר בלוד, לא?
לא ראיתי שם שהיתה התוועדות עם קיצוני
ה' בתמוז תשס"ז
3. יאיר
אני מזדהה עם כל מילה שכתבת. אני גם לא הבנתי מה פתאום הביאו את זלמן נוטיק להתוועד בג' תמוז, זה נראה ממש להכעיס.
ה' בתמוז תשס"ז
4. כל הכבוד!!!
צודק בכול מילה סוף סוף מישהוא כותב לענין...
תמשיכו כך ורק כך!!!
יישר כח!
אחד מהשלוחים.
ה' בתמוז תשס"ז
5. יאיר צודק
זה בדיוק כמו שהממשלה מחכה ל"עליית מדרגה" רק כדי להגיב על פרובקציות. לצערנו הקסאמים הרגילים הפכו ל"שגרה".
ה' בתמוז תשס"ז
6. יאיר גר ברחובות
נו נו נו יאיר, בכולל אור יעקב היה התתועדות ביום ג' תמוז.

השאלה שאתה רושם פה, באמת מיועדת לרב שלך, שכעת גם התעורר!
ה' בתמוז תשס"ז
7. חשוב לציין ולהדגיש
את ההתוועדויות ברחובות מארגנים הגבאים כמו שצוין במאמר הנפלא.
ה' בתמוז תשס"ז
8. אמת
הגיע הזמן למגר את ספחת המשיחיות מחב"ד. וזה אכן כולל את כל התופעות למיניהם.

יש להתעורר, ולחזק את הקיים, ולאידך לדאוג לאלטרנטיבות טובות. למשל ישיבות טובות לבעלי תשובה , רשת שיעורי תורה ומדרשות בכל מקום. וכל זה ברוח הרבי זצ"ל, ולא ברוחות של הזויים למיניהם וד"ל.
ה' בתמוז תשס"ז
9. זלמן נוטיק הוא משפיע ב"תורת אמת" הוא לא קיצוני
ה' בתמוז תשס"ז
10. ההתוועדות התחילה בהכרזת הקודש
רחובות חב'ד נסחפה למשיחיזים , לא קל להיות בה.
ה' בתמוז תשס"ז
11. נחוצה הפגנת מחאה..
כל מילה בסלע.יש כעת כשהנושא עדיין חם וצורב להתאגד ולהפגין מחאה נמרצת בסדר גודל של המחאות נגד החזרת שטחים ובעצמה שכזו, נגד מכפישי הרבי נשיא דורינו זי"ע ונגד מחללי הקודש..
ה' בתמוז תשס"ז
12. זלמן נוטיק כן קיצוני
ה' בתמוז תשס"ז
13. יאיר כוונת
יאיר, אמרת את זה כמו שהוא. אתה חברה'מאן ולא להתפעל מזה שאתה מהיחידים בכל הארץ שמוכנים לדבר את האמת מבלי לפחד.

חזק ואמץ
ה' בתמוז תשס"ז
14. הבדל יסודי
בשאר הפעולות הם מנסים להתבסס על קטעי ורמזי שיחות, שמצד קטנות המוחין מוציאים מהקשרם.

אבל בפעולה הזו קראו להוללות, לחינגה, לשתיית אלכהול כמה שרוצים, קראו ל"דבר אחר" בוא תהי' לראש ר"ל, היל"ת.

ועל כך המחאה והזעזוע, להיכן מובילים הדברים.
ה' בתמוז תשס"ז
15. תיקון המעוות????
ב"ה
משום מה החליטו מנהלי האתרים (עיין חומש - חת"ת של היום) שהם יכולים לתקן מה שצריך תיקון (למרות שהמנהלים וכו' עדיין משתדלים להגיע לדרגת "בינונים" ולע"ע לא הצליחו - אבל אם ירצו באמת...) אבל לא רק שלא הצליחו לתקן, עוד מלבבים ה"שנאת חנם" במחנינו ומוציאים דבת הארץ .... ואין פוצה פה ומצפצף!!!
אנא לתשומת לבכם: בית המקדש הראשון נחרב בגלל ע"ז וג"ע, בית המקדש השני בגלל שנאת חנם.
יצאתי בהתפעלות כשראיתי שמערכת שטורעם לא נוגע בנושא הכאוב שיותר כואב מכל הכאבים שעד עתה (למרות שלפי הסטטיסטיקה, אמורים להיות דברים יותר כאובים) ולתומי חשבתי שהמערכת הגיע למסקנה המתבקשת מעצמה, שאין מה לעשות חוץ מללמוד פרק לב בתניא, והנה התאכזבתי....
איפה הידידים האמיתיים של הרבי שמוכנים לשבת ולהגיע לידי עצה אמיתית איך אפשר להשיב הסדר על כנה, וזה לא על ידי גירוש חושך, רק על ידי הפצת האור.
ה' בתמוז תשס"ז
16. מעשה עמלק
כאשר אדם בא לטהר, אין מזכירים לו את עברו. לפי שיטת בורוכוב, מאחר ובעבר לו מחו, צריך עכשיו לשבת בחיבוק ידיים. האם לא מוטב מאוחר מאשר בכלל לא?

ואגב, שמעתי שמוציאים איסור גם על "שיחת הגאולה".

אז תבוא ותאמר שמה הטעם להוציא איסור על שיחת הגאולה, הרי יש המדביקים את התמונות של הרבי על פחי זבל.
ה' בתמוז תשס"ז
17. לעורך יאיר
מצאתי לנכון במאמרך להביע תודתי העמוקה והערכה בהשקעה במסירת חומר איכותי לקראת ג' תמוז, ובכלל שהאתר קיבל צורה ענינית (ללא רכילות) אין לי אלא לברך אותך שתמשיך בכך.
תמים (שנשאר תמים לעולמים גם עם זקן לבן)
ה' בתמוז תשס"ז
18. אכן צריך למחות על הכל
אז בגלל שהם עושים עוד דברים מטורפים, לכן לא צריך למחות על דברים אלו?

אין הכי נמי, צריך למחות ולהתריע ולהוקיע את כל המעשים המטורפים ההזויים האחרים, אבל אין להתעלם גם מאירוע מחריד זה.

זה שלא בחרתם להגיב - זכותכם. אבל בהחלט מובנת התגובה של כל מי שנזעק. והאמת שחלק גדול מאותם נזעקים, נזעקו גם במקרים אחרים, אלא שמרוב הפעמים כבר לא סופרים זאת.

מה לעשות, גם לחושך מתרגלים
ה' בתמוז תשס"ז
19. לא להדרדר אח''כ כבר לא תהיה שליטה
א"א לקרא להם עמלק גם הם יהודים כמוכם.
מי אתם לומר מה נכון?
הם לא חייבים לחשוב כמוכם יש להם את הדעות שלהם אבל זה לא הופך אותם לחבד אחרת שהם יכולים לעשות מה שבא להם
יש מנהיג לבירה
בוא נעצור ונחשוב מה נרויח מלריב? זה כבר נעשה
בואו נהיה בוגרים לא נריב ובכך רק נרויח
בהצלחה!!!
ה' בתמוז תשס"ז
20. כמובן שזה נורא
אך אם נריב תאמרו אבו נלחמים על שמירת כבודו של הרבי
נגד אלה שחללו את שמו
הכל אוב ויפה
השאלה מה הרבי רוצה
שנריב?
הוא מעדיף שנשאר איך שאנחנו נבליג נעשה שלום
לא ננקום כי רק ננקום ברבי האהוב שלנו
ה' בתמוז תשס"ז
21. אני אגיד לכם ת'אמת...
כשאני שמעתי על זה לראשונה גם אני קיבלתי הלם על הדבר הזה,חשבתי שזה חילול ה' וכו', למוחרת דיברתי עם לפחות 7 חברים שלי שהיו שם(אני לא בדיוק חבדניק) וכולם משבחים ואומרים שזה גרם להם להתענין על חב"ד לשאול שאלות וכו'
גם בYNET התפרסמה כתבה עם תגובות מחמיאות..תחשבו על זה..
ו' בתמוז תשס"ז
22. על מה כל המהומה?!?
בהתחלה כאשר ראיתי את הפירסומים למיניהם, רתחתי! רתחתי מזעם ומכעס, כיצד יכולים אנשי בליעל לרדת לדיותה כל כך תחתונה...

אבל היום התחלתי לחשוב, מה בעצם הם עשו? מה היה שלילי במעשיהם?

האם נורא כל כך שהם רצו שגם פורקי העול בתל-אביב יגידו "לחיים"?

האם נורא כל כך, שצעירים ישמעו מוזיקה חסידית לכמה דקות/שעות במקום הזבל שהם שומעים במחוזותיהם?

האם נורא כל כך, שחברה צעירים יישבו להקשיב לכמה דברי תורה, במקום לנבל את פיהם בהבליהם?

כמובן שכל זה היה צריך להיעשות בתיאום עם הרבנים והעסקנים, והם היו צריכים להיות קצת יותר חכמים מאשר לסמוך על חברת פרסום בעיניים עצומות, וכמובן בצורה יותר כשרה...
אך לעצם העניין... על מה קמה כל הצעקה?

לדעתי אין זה חכם כלל, להוקיע אותם אל מחוץ למחנה, האין זה יותר כדאי לנצל אותם ואת כשרונותיהם לקדושה??? למה שלא ניקח אדם שמבוגל להרים פרוייקט ענק שכזה, וללמד אותו כיצד עושים זאת על טהרת הקודש?

תאמינו לי, לא יזיק לנו עוד כהנה וכהנה אמביציונרים ופעלתניים כמו יוזמי ומפעילי הקמפיין. כדאי וכדאי לנו לנצל אותם לקידוש שם שמים ושם הרבי, כי בעצם זה הרי כל כוונתם!
ו' בתמוז תשס"ז
23. לכל המעודדים
לפני ג' תמוז לא היה מי שיעיז לעשות כאלו דברים, ואף אחד לא אמר "מה יקרה עם גם חוגגים אלו ישמעו קצת על הרבי" וכו'. וזאת מסיבה פשוטה: כולם ידעו שהרבי נגד ענינים כאלו. דבר שהוא היפך השו"ע לא יכול להיות שיסייע לדברים שבקדושה (ראה ערך קרליבך והדומה לו).
ו' בתמוז תשס"ז
24. הר' אשכנזי זרע והעץ צמח
אם זכרןוני לא בוגד והוא לא,הרב אשכנזי הי' מהתומכים הגדולים שלהם,הזכרו נא בנאום שלו באבו הפינה לבנית הארמון,
כשציקרוני עשה פעם ראשונה כינוס ע"י הוראה מזוייפת של אגרות קודש הוא מחה הוא עצר ?זה לא הי' קו אדום? איפשרו להם בימה ו8נתנו להם צפצפה בפה ,למה שלא יצפצף,כשדיבר נגדצום י"ז בתמוז זה לא הי' קןו ומנורה מהבהבת אדומה,הרקבת דוהרת והרקבוןפושה וצריך פצצת אטום לעצרו
ו' בתמוז תשס"ז
25.
אגב המתועד לא דיבר דיבורים קיצונים
ו' בתמוז תשס"ז
26. the Rebbe... you sound like a snag
you are full of hate
do something for the rebbe go on shlichus or get a life
ז' בתמוז תשס"ז
27. זלמן נוטיק
יאיר, כאן הגזמת.
זלמן הוא איש של אהבת ישראל לא פחות מאשר של משיח.
זלמן אולי קיצוני בדעותיו בנוגע לג' תמוז אך לא בנוגע לעניינים כגון הנ"ל. קצת אהבת ישראל מצדך לא תזיק!!!!!!!!!!
ח' בתמוז תשס"ז
28. איפו לשפוט לכף זכות
שקראתי את הכותרת חשבי או הנה בינוני אחד ששופט לכף זכות ולא שוחט לכף זכות כנראה ככה גדלת וכנראה שבתור עיתונאי של האתר רציתה בכתבה להראות צד אחד כמו בפוליטיקה יש אחד מצד שמאל ואחד מימין ונילחמים בטח בגלל זה הצגת רק צד אחד של המטבע ולא ניסיתה בכלל לשפוט לכף זכות!!!
זה לא יפה לקרוא לאנשים בשמות כמו הזוי ומוטרף כי הם לא חושבים כמוך ...בסוף היום כולנו יהודים אז כולי תפילה "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו"
י"ב בתמוז תשס"ז
29. Kol haKavod
Haia tov lirot shemishehu choshev bechabad. Hameshichiut meiamet al kiumeinu. Harav Gluchovsky tsarich lassim lev cmo she harav Ashkenazi assa ketsat meuchar. Tsrichim laassot shinui batodaa shel hachabadnikim bichlal beiachas leze.
י"ב בתמוז תשס"ז
30. לידיעת יאיר והגולשים
זלמן נוטיק בזמנו לפני שנים התקשר להתייעץ עם אחד ממשפיעי אנ"ש בשאלה האם להדליק נר בג' תמוז. והגם שהיה זה לפני שנים והפוליטיקה אוכלת כל חלקה וכו' ובכל זאת, זה "סקופ" והוכחה שבאמת בדיעותיו אינו כה קיצוני. (אגב, אותו משפיע הורה לו להדליק, הוראה שמעניין לבדוק אם בתור "משיחיסט" שמאמין ב"עשה לך רב" מקיימה הלכה למעשה...)
י"ט בתמוז תשס"ז
31. כל הכבוד
אני מסכים אתך, המחאה צריך להיות על העיקר לא הטפל
כ"ו בתמוז תשס"ז